Vacature
Medewerker uitkeringsadministratie
Medewerker uitkeringsadministratie
Vanuit een warm hart en een scherp oog de administratie verzorgen voor uitkeringsgerechtigden en zo het verschil maken? Lees dan snel verder!
Hoe doe jij ertoe?
- Het verwerken van besluiten, wijzigingen, opschortingen en beëindigingen van uitkeringen op grond van de Participatiewet, Bijzondere bijstand, IOAW IOAZ en BBZ
- Het verwerken van maandelijkse inkomsten formulieren van klanten en het verrekenen van inkomsten met uitkeringen
- Het maken van herberekeningen en het opstellen van vorderingen
- Het verwerken van bronheffingen
- Het vervullen van een rol als vraagbaak voor clienten over hun uitkering
Vandaag is het maandag en werk je vanuit huis. Om goed bereikbaar te zijn voor collega’s en cliënten zorg jij ervoor dat je telefoon op beschikbaar staat. Wanneer cliënten vragen hebben over hun uitkering, weet jij hen goed te helpen. Ook bekijk je met regelmaat de inkomende e-mails en beantwoordt je deze. Vervolgens open je het programma Suite om je werkvoorraad te bekijken. Hierin handel je de werkprocessen af. Als medewerker Uitkeringsadministratie ben je namelijk verantwoordelijk voor de nauwkeurige en tijdige verwerking van alle administratieve taken rond uitkeringen. Zo draag je
direct bij aan de financiële zekerheid van onze inwoners.
De betaalmomenten vinden iedere dinsdag en donderdag plaats waarbij de betalingen gecontroleerd moeten worden. Morgen is het dinsdag en daarom doe je deze dag nog een laatste controle en sluit je af voor vandaag.
Wat breng je mee?
- Mbo werk- en denkniveau
- Minimaal 2 jaar financieel administratieve werkervaring. Bij voorkeur bij een gemeente of overheidsinstelling
- Kennis van de Sociale Wetgeving
- Affiniteit met administratieve processen en geautomatiseerde gegevensverwerking bij voorkeur met de Suite voor Sociaal Domein
- Analytisch vermogen en een zakelijke, flexibele en klantgerichte houding
- Goed om te weten is dat we onze organisatiestructuur opnieuw vormgeven. Het is belangrijk dat onze manier van samenwerken aansluit bij de huidige uitdagingen en nieuwe ambities. We streven naar een logisch geheel en toekomstbestendige organisatie waarin iedereen goed tot zijn recht komt. Je bent bereidt mee te bewegen in de veranderingen die plaats gaan vinden
Wat doen we voor jou?
- Salaris van minimaal € 2.754 en maximaal € 3.908 per maand op basis van een 36-urige werkweek (schaal 7)
- Dit betreft een vaste baan waarbij gestart wordt met een tijdelijke arbeidsovereenkomst van 12 maanden
- Individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% van het salaris (incl. vakantiegeld en eindejaarsuitkering)
- Persoonlijke ontwikkelingsmogelijkheden en studiefaciliteiten
- Thuiswerkmogelijkheden, een iPhone en laptop
- Je werkt in een hecht team van 7 collega’s met een goede onderlinge samenwerking met ruimte voor humor
Werk jij straks hier?
Goed om te weten
- Neem voor meer informatie contact op met Anca Prince (teamleider) via 070 3008 137 of 06 469 303 09 of ac.prince@leidschendam-voorburg.nl
- Reageren kan tot en met 3 juli
- De eerste gesprekken vinden plaats op 9 juli en 10 juli. De tweede gesprekken vinden plaats op 15 juli.